Indicele industriilor creative

Secțiune: Vitalitatea Culturală a Orașelor

Indicele industriilor creative

Evidențiează gradul de dezvoltare a sectorului creativ (numărul firmelor din industrii culturale și creative).

Alege tipul graficului:

Alba Iulia Arad Pitești Bacău Onești Oradea Bistrița Botoșani Brăila Brașov Buzău Călărași Reșița Cluj-Napoca Turda Constanța Sfântu Gheorghe Târgoviște Craiova Galați Giurgiu Târgu Jiu Miercurea Ciuc Deva Hunedoara Slobozia Iași Baia Mare Drobeta-Turnu Severin Targu Mureș Piatra Neamț Roman Slatina Ploiești Zalău Satu Mare Sibiu Mediaș Suceava Alexandria Timișoara Tulcea Râmnicu Vâlcea Vaslui Bârlad Focșani

Legendă:

Indicele privitor la dezvoltarea industriilor creative a fost calculat ca medie a valorilor standardizate cu privire la
(a) profitul total al actanților din domeniul industriilor creative,
(b) cifra de afaceri totală a acestora și
(c) numărul de salariați ai acestora, relativ la numărul total de locuitori ai orașului respectiv.

Indicatorii utilizați pentru realizarea categoriei de industrii culturale sunt:
1. Numărul angajaților din industria creativă la 1.000 de locuitori
2. Cifra de afaceri a firmelor din industriile și serviciile creative (Cifra de afaceri per locuitor)
3. Profitul firmelor din industriile și serviciile creative (Ponderea profitului în totalul cifrei de afaceri)

Standardizarea valorilor a fost realizată prin următorii pași:
(1) Colectarea datelor cu privire la valorile absolute ale unui subindice (ex.: număr teatre).
(2) Calcularea unei valori relativ la un anumit număr din totalul locuitorilor (ex.: număr teatre relativ la 100.000 de locuitori din totalul acestora).
(3) Substragerea mediei valorilor relative din fiecare dintre valorile relative obținute conform pasului (2).
(4) Împărțirea fiecărui rezultat obținut la pasul (3) la deviația standard a valorilor relative. Rezumând toți pașii într-o formulă, pentru x = valoarea relativă unui subindice (v. pasul (2)), valoarea standard a lui x va fi: (x – medie valori relative)/deviație standard a valorilor relative.

Pentru categoria industriilor creative am utilizat datele centralizate la nivel național de compania Borg Design și cuprinse în CD-ul Lista Firmelor.

 

 

Sursă:

Studiul Vitalitatea Culturală a Orașelor din România, ediția 2016 publicat în Caietele Culturadata, volumul 1/2017, Editura Prouniversitaria (disponibil online pe culturadata.ro).